20 Mart 2019
Gençlerin omuzlarına hiç olmadığı kadar büyük bir yük bırakıyoruz: Kırılmış, bölünmüş, gri bir gezegen… Ancak karşılaştığımız her duruma rağmen, Lüleburgazlı gençlerin gözlerinde gördüğümüz ışığa ithafen biz de Büyük Öğretmen Mustafa Kemal Atatürk gibi aynı cümleleri ifade ediyoruz: “Geleceğin ümidi, ışıklı çiçekleri onlardır. Bütün ümidim gençliktedir.” Sonuçlarıyla baş edemediğimiz problemler artık hayatlarımızın birer parçası. Yetişkinlerin iklim değişikliği, eşitsizlik ve adaletsizlik, yoksulluk gibi küresel problemlerle savaşmakta yetersiz kaldığı bir çağda çocuklarımızın hayatta kalma olasılığını nasıl garanti edebiliriz? Onları sosyal ve duygusal açıdan dirençli, teknolojik açıdan yetkin, ayakları yeryüzüne basan gençler haline nasıl getirebiliriz? Bu önemli problemlerle baş edebilecek gençleri yetiştirmenin tam zamanı. İşte tam da bu noktada, Lüleburgaz Belediyesi ve Lüleburgaz Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğinde ‘Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim’ programı hayata geçiriliyor. 2019 Atatürk’ü Anlama, Anlatma ve Gençlik Yılı kapsamında uygulanan ‘Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim’ programı 15 Mart – 14 Haziran tarihleri arasında geçekleştirilecek. Program takvimi kapsamında, SOGLAB Kurucusu Göksel Gürsel, Eğitim Programları Direktörü Buse Gedik tarafından 19-20 Mart tarihlerinde, Öğretmenler İçin Sürdürülebilirlik Eğitimi verildi. Öğretmenler İçin Sürdürülebilirlik Eğitimi’nde, İnsanlık 2.0, Sosyal Girişimcilik, Gelecek Öngörüleri, Küresel Hedefler, Ekolojik Okuryazarlık, Sosyal İş Modeli Tasarımı Tuvali hakkında bilgiler verildi. Programın Amacı Programın amacı; öğretmenlerin, öğrencileriyle birlikte, Küresel Hedefler’i başarabilecek sosyal iş modelleri tasarlamasını amaçlamakta ve öğretmenleri bu amaç ile ilgili gerekli becerilerle, araçlarla donatmaya çalışmak. Programın Hedefi Kurumlar arası işbirliklerinin geliştirilmesi, Lüleburgaz İlçesinde yer alan ortaokullarda Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin tanıtılması, sosyal girişimcilik,sosyal inovasyon, sosyal iş modelleri konularında eğitim verilmesi, Ortaokullarda Küresel Hedefler’i başarabilecek sosyal iş modelleri tasarlaması ve sosyal girişimcilik konusunda eğitim verebilecek ve rehberlik edebilecek gönüllü öğretmenlerin bilgi ve tecrübelerini arttırmada destek olunması, En az 350 ortaokul öğrencisinin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve sosyal iş modeli konularında eğitim alması ve proje ekipleri içerisinde iş fikri üretmesini sağlamak, ” ÖĞRENCİLERLE İNSAN ODAKLI TASARIM HACKATHONU”na katılabilecek uygulanabilir iş fikri üreten 30 proje ekibinin oluşturulması, Demoday’e katılan 30 proje ekibinin iş fikirlerini sunabilecek seviyeye getirilmesi.