Lüleburgaz’ın trafiği masaya yatırıldı
Lüleburgaz’ın trafiği masaya yatırıldı

26 Eylül 2020

Belediyemizin alanında uzman kişilerle birlikte yaklaşık 1 yıldır hazırladığı Trafik Master Planı, kent paydaşlarına açıklandı. Bu kapsamda 26 Eylül’de Aşkiye Neşet Çal Sahnesi’nde Yalova Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Yavuz Delice sunum gerçekleştirdi. Lüleburgaz trafiğinin geleceğinin şekillendirileceği “Trafik Master Planı”nın kent paydaşlarına yönelik sunumunu gerçekleştiren Yalova Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Yavuz Delice: “Çözüm önerileri sonrası gecikmeler ve sinyalizasyondan kaynaklanan sorunlar ele alındığında, yıllık 19 milyon TL tasarruf sağlanacak.” dedi. Sorun ve çözümler tek tek ele alındı Belediyemizin ev sahipliğindeki sunuma Lüleburgaz Kaymakamı Salih Yüce, Belediye Başkanımız Dr. Murat Gerenli, oda başkanları, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları yetkilileri katıldı. Koronavirüs önlemleri nedeniyle katılımcı sınırlamasının olduğu sunumda Lüleburgaz’ın trafik sorunları ve çözüm önerileri tek tek anlatıldı. Sunumun ardından toplantı soru ve cevap kısmıyla sona ererken Başkan Gerenli, Yavuz Delice ve ekibine çiçek takdim etti. 40 ton emisyon tasarrufu Mevcut trafik durumunda günlük 332 kilogram karbon emisyonu oluştuğunu kaydeden Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Yavuz Delice, büyük bir çevre kirliliğinin de önüne geçileceğini söyledi. Delice, “Önerilerin arından bu durum günlük 220 kilograma düşürüldü. Bu durumda yılda 40 ton emisyondan kurtulmuş olunacak.” dedi. 2 milyon litre ve 19 milyon TL tasarruf Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Delice, Trafik Master Planı’nın uygulanmasının ardından sadece trafik yoğunluğunun azalmayacağını yakıttan da büyük bir tasarrufun sağlanacağının altını çizdi. Öğretim Görevlisi Delice, “Bu projeler sayesinde sürücüler yakıttan 4 milyon 645 bin lira tasarruf sağlayacak. Elde edilecek tasarruf, gecikmelerden kazanılacak zamanla olacaktır. Yakıttan yılda 2 milyon litre tasarruf yapılmış olunacak. Bunu da güncel akaryakıt fiyatlarına göre uyarlarsak 14 milyon TL tasarruf sağlanacak. Gecikmeler ve akaryakıt tasarrufunu hesapladığımızda toplam 19 milyon TL tasarruf sağlanacak.” ifadelerini kullandı. “25 kavşakta ölçüm yaptık” Yavuz Delice, sunum öncesi raporun hazırlık aşamasında yaptıkları çalışmaları anlattı. Lüleburgaz’da trafik kazalarının yoğun olduğu bölgelerden topluluk çekim merkezlerine kadar çok sayıda alanın analizini çıkardıklarını kaydeden Delice, trafik hacimlerinin belirlenmesi, hız etütleri, mevcut durum trafik simülasyon ve sirkülasyon planlarının hazırlandığını belirtti. Delice, “Mevcut durumları tespit etmek için Lüleburgaz’da 25 adet kavşakta ölçüm yaptık. Sabah, öğlen ve akşam piklerini içeren saat aralığında ölçüm yaptık.” dedi. Delice kavşakların yoğunluklarını tek tek ölçtüklerini belirterek, kavşaklardan geçen araç sayısını tek tek açıkladı. Otoyol kapasite kuralı uygulandı Delice, kavşaklardaki sayımların bilimsel olarak değerlendirmek için uluslararası literatürde kabul gören Otoyol Kapasite Kuralı’nn uygulanarak, kavşakların hizmet seviyelerinin simülasyon çalışmalarıyla birlikte belirlendiğini söyledi. Delice hizmet seviyelerinin A’dan F’ye kadar sıralandığını belirterek, “A seviyesi yolun tamamen açık olduğunu gösterir. F ise trafik tamamen sıkışık demektir” dedi. Delice, hizmet seviyelerinin gecikme süresiyle değerlendirildiğini kaydederek, “Normal şartlarda 1 dakikada ulaşacağımız yere kavşağı kullanarak geçtiğimizde 1.5 dakikada gidiyorsak 30 saniye gecikme var demektir. Buradan hareketle her bir aracın ortalama gecikme süreleri ele alınarak hesaplandı.” diye konuştu. Kamerayla tek tek ölçüldü Sinyalize olmayan kavşaklarda sinyalize kavşaklara göre daha fazla trafik olduğunu söyleyen Delice, konunun daha iyi anlaşılması için harita üzerinden örneklerle sunum yaptı. Delice, 2. Aşamanın içinde trafik akımından sirkülasyona, parklanmadan yaya alanlarına kadar çok sayıda sorunun olduğunu kaydederek, “Bu sorunların çözümüyle Lüleburgaz’ın yaşam kalitesini artırmak istiyoruz. Bu nedenle Lüleburgaz’ın sokaklarının tek tek araç üstü kamerayla kaydının yapıldı. Bunu Lüleburgaz’ın sokakları içindeki trafik levhalarının tespiti için yaptık. Mevcut durum trafik sirkülasyonu için levhaları bilmemiz gerekiyordu. Trafik sirkülasyonunu yolun niteliğine göre belirleyebilir, paftalara işleyebiliriz.” dedi. Delice sadece trafik sirkülasyon ya da trafik işaretlerindeki sorunları ele almadıklarını söyleyerek, “GPS sistemiyle birlikte yol yüzeyinde yaşanan sorunları tek tek ortaya koyduk. Noktasal olarak tespit ettiğimiz bu sorunlar, yapılacak çalışmayla hızlı bir şekilde giderilebilir.” diye konuştu. Alternatif otoparklar yapılmalı Delice, kent çekirdeğindeki en büyük sorunlardan birinin de otopark olduğunu söyleyerek, “Alternatif otoparklar üretmeliyiz. Kongre Meydanı çevresinde parklanma sorunu olmasa trafik sorunu olmazdı. Bu nedenle otopark sorununu çözmemiz gerekiyor. Delice tüm bunların yanı sıra otobüs durakları ve taksi duraklarının kavşak içine yapılmasının hatalı olduğunu söyleyerek, “Kavşak içinde taksi ve otobüs durakları olamaz. Bu durum konforsuz bir ulaşıma neden olur.” diye konuştu. Çözüm önerilerini sıraladı Delice, mevcut verilerden elde ettikleri sorunları tek tek tespit ettikten sonra sorunlara ilişkin çözüm önerilerini sıraladı. Delice, sinyalizasyon sisteminden kaynaklı trafik yoğunluğunun yanı sıra kent çekirdeğindeki parklanma sorununa karşı yol üstü parklanmasının kaldırılamaması durumunun da ele alındığını kaydederek, “Bunun için yol ve kaldırım genişliklerinin yeterliliklerine baktık. Çift yönlü bir yolda parklanma kaldırılamıyorsa ve yolun genişliği uygun değilse yolu tek yön yapmak zorundayız” dedi. Delice bu kapsamda tek yön ile çift yön öncelikli olmak üzere 2 alternatif üzerinde durduklarını kaydetti. Delice, “Ancak çift yön yolların birleşimindeki kavşaklarda her yönden trafik akışı oluşur. Bu nedenle de kaos olur.” dedi. Mevcut durumdan daha rahat trafik Delice, Lüleburgaz’ın ana arterlerinde yaşanan trafik sorununu daha iyi gösterebilmek için gerçek taşıt geçişlerinden alınan verilerin olduğu hareketli simülasyonla anlatım yaptı. Kavşaklarda sundukları çözüm önerileri sonrasındaki trafik akışını da hareketli simülasyonla gösteren Delice, simülasyonların hazırlanırken mevcut trafik durumundan yüzde 20 daha fazla araçla hazırlandığını söyleyerek, “Çözüm önerisinin ardından sisteme mevcut durumun yüzde 20 fazlası araç sokuyoruz. Bu artış eklenmesine rağmen mevcut durumdan daha iyi bir trafik elde ediyoruz.” dedi. “Huzur içinde yaşayacağımız kent…” Yalova Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Yavuz Delice’nin sunumu öncesi konuşma yapan Belediye Başkanımız Dr. Murat Gerenli, “Öncelikle trafikle ilgili sorunlarımızı tespit edip bunlarla ilgili çözümler ortaya koyduktan sonra Lüleburgaz’ı modern konforlu yollarıyla huzur içinde yaşayacağımız kent haline getireceğiz. Planın hazırlanmasında aklın ve bilimin önderliğinde yola çıkacağız.” dedi. Planın hazırlanmasında kişiye göre değil toplumun objektif olarak belirlenmiş sorunlarına göre hareket edildiğini kaydeden Başkan Gerenli, proje hakkında kısa bilgilendirmede bulundu. Başkan Gerenli, “Ekipler öncelikle 3 aşamalı çalışma başlattılar. Mevcut durumlarımızı tespit ettiler. Bu tespitin ardından sorunlu bölgeleri tespit ettiler. 360 derece dönen kameralarla en az 25 kavşakta ölçüm yaptılar. Parklanma, trafik sıkışıklığı ve kaldırım işgali olan yerleri tek tek ölçtüler. Bunun altından hep beraber kalkmak için çalışacağız. Kentleri, insanların mutlu olacağı ve beraber yaşarken gelecek için refahı ön planda tutacakları merkezler haline getirmek için çalışacağız.” ifadelerini kullandı.

DİĞER HABERLER
Gençlik Parkı miniklerle “çiçek” gibi oldu

Gençlik Parkı miniklerle “çiçek” gibi oldu

Lüleburgaz Belediyesi ile Hayal Kreş ve Gündüz Bakımevi iş birliğiyle, bakımevindeki minikler Gençlik Parkı’nda Belediye Başkan Yardımcısı Kemal Pektaş ve belediye görevlileriyle birlikte çiçek ekimi....

DEVAMINI OKU
“Temiz sokakların anısına ıhlamur fidanını toprakla buluşturduk”

“Temiz sokakların anısına ıhlamur fidanını toprakla buluşturduk”

Lüleburgaz Belediyesinin yerel çevre koruma görevlileriyle birlikte başlattığı “Temiz Sokaklar Mutlu Yarınlar” temizlik kampanyasında bu haftaki mahalle olan Sevgi Mahallesi’nde günün anısına ıhlamur....

DEVAMINI OKU
Avrupa Yerel Demokrasi Haftası konserle başladı

Avrupa Yerel Demokrasi Haftası konserle başladı

Lüleburgaz Belediyesi’nin Avrupa Yerel Demokrasi Haftası kapsamında düzenlediği etkinlikler, 14 Ekim’de Can Tutuğ Trio- LüleburCaz konseri ile başladı. - Lüleburgaz Belediyesi’nin 14-22 Ekim Avrupa....

DEVAMINI OKU
Lüleburgaz Belediyesi’nin 2025-2029 Stratejik Planı Meclisten geçti!

Lüleburgaz Belediyesi’nin 2025-2029 Stratejik Planı Meclisten geçti!

Lüleburgaz Belediyesinin kentin sürdürülebilir gelişimine ve geleceğine odaklanan 2025-2029 Stratejik Planı Belediye Meclisi’nden oy birliğiyle geçti. “Sürdürülebilir Kent, Geleceğin Kenti Lüleburgaz....

DEVAMINI OKU
Lüleburgaz’da çevreyi kirletene af yok!

Lüleburgaz’da çevreyi kirletene af yok!

Lüleburgaz Belediyesi çevreyi kirletenlere karşı tavizsiz  bir şekilde  mücadelesini sürdürüyor. Belediye sadece son bir haftada çevreyi kirleten kişi ve işletmelere yaklaşık 20 bin TL’lik idari para....

DEVAMINI OKU
Lüleburgaz’da üstyapı çalışmaları sürüyor

Lüleburgaz’da üstyapı çalışmaları sürüyor

Lüleburgaz Belediyesi kent genelinde tespit ettiği noktalarda yol bakım, onarım ve yenileme çalışmalarını aralıksız bir şekilde sürdürüyor. Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri bu doğrultuda geçtiğimiz hafta...

DEVAMINI OKU